CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, January 25, 2011

Awarded by Fasha

Truthfuly, I am not a deserving recipient of this award. My cooking skill has only reached the teething stage and by no means I could wear an awesome chef title. However, since a dearest friend has thoughtfully tagged me, I would answer the questions posted with a little twist favouring the genre I am in right now. Hope it's ok Fasha.

1. Apakah kek pertama anda dan bilakah anda mula berminat untuk membuat kek?
Kek pertama saya ialah kek coklat menggunakan resepi lama yang saya terjumpa dalam buku masakan ibu saya. Masa itu saya berumur 14 tahun dan kejayaan percubaan pertama itulah yg menarik minat saya untuk membuat kek.

2. Siapa yang menggalakkan anda membuat kek?
Tiada siapa. Saya mula membuat lalu menjual kek atas desakan hidup (macam bunyi drama swasta plaks lol!)

3. Apakah kek yang anda suka buat dan yang digemari oleh orang2 kesayangan anda?
Kek kuning mak saya yang telah saya kongsikan resepinya disini beberapa ketika yang lalu. Orang2 kesayangan saya tak pernah tak suka makan kek, walaupun apa juga kek yang saya masak, semuanya akan dimakan denga sukarela.

4.Tag 5 orang blogger masak yang sering berkunjung ke blog anda..
Jangan risau kalau anda tak ada masa atau malas untuk membuat soalan di atas, kumpulkan saja award ini dan tampalkan di dinding Blog anda!

i. Yanie of Kitchen Guardian. Seorang yang cekap memasak dan membuat kek sambil menyelesaikan masalah negara dalam satu nafas shj.;o)
ii. Zue- Seorang yang mempunyai 36 jam dalam sehari. Beliau sentiasa ada masa untuk memasak, membuat kek yang jumlahnya menyamai pengeluaran industri kilang kecil.lol!
iii.Edi-seorang yang selalu mempunyai masa untuk membuat kek dan memasak walaupun beliau sibuk dgn pelajaran dan melayan anak2 dan pada masa yang sama menepati tempahan cupcakes.
iv. Kak Lin- Seorang yang amat suka memasak dan mencuba pelbagai masakan yang ada di dunia ini dan terus menjadikan semua masakan itu specialty beliau. Masakan beliau sentiasa lemak berkrim dan disukai ramai. ;o)
v.Tati-Tukang masak tersohor dari negeri Hang Tuah. Mempunyai hati bertahtakan berlian dan bersulamkan benang emas. Seorang yang sentiasa merayakan tetamu dengan masakan2 5 bintang dalam suasana yang mendamaikan di singgahsana cukup mengujakan disetiap sudut.(kalau tak dapat ayam bali ni tak tau la nak cakap apa lol!)

Setakat ini sahaja coretan saya pada kali ini. Saya harapkan yang terindah buat anda di minggu terakhir di bulan Januari. Selamat bertugas dan memberikan terbaik dalam apa juga yang anda kerja kan.

Ida dari Putrajaya, sila pusing dan lengkapkan tugasan anda ataupun buat2 seperti anda sedang mendalami permasalahan yang diberikan. Jangan pandang belakang, boss sedang memerhatikan anda.

5 treats:

firahadifa said...

kekekke.. skemanyer ayat akak!

Edi said...

kuang kuang kuang...Awesome Chef? hahahaha... jauh panggang dari api! tapi bolehlah, saya terima awardnya dengan mas kawin yang tersebut itu...

terima kasih daun keladi.

KG said...

wiz...i terkezut besarq....

Ida said...

wiz

saya membaca dalam keadaan demam.... perlu pertolongan cemas dalam bentuk ronda-ronda putrajaya bersama anda dan anak-anak manis :)

Eine Frau aus Botnang said...

Kak Wiz, thank you for taking part of this. ahah nomot 2 sungguh over tauu hhaha! Nomot 3 tu kek kuning tu kek butter ke? Must search your old entries for this kek kuning sebab sampai sekarang I am still searching that best ever moist kek kuning butter! Apa yang buat kek tu moist kak Wiz? the butter or the milk itself? Maaf saya budak masih belajar!